Vokkimine on lõbus tegevus mida on võimalik kodus ka teha eriti sobivad vokiroad suvistele aiapidudele kas siis lisandina või pearoana. Vokiroad on kerged, tervislikud ja maitsvad

Vokkimine ise on pärit Hiinast kus „wok“ tähendab katelt meenutavat panni. Aja jooksul levis vokkimine kaug-itta ja sealt ajapikku ka mujal maailmasse. Eestisse jõudis vokkimine läbi suurte suveürituste kaudu. Ajapikku on inimesed vokkimise omaks võtnud, tublimatel perenaistel on kodus väike vokkpann millega saab suurepäraselt perele kodus süüa teha . Populaarseks on ta muutund just selle pärast et vokipannil saab aurutada, praadida ja isegi keeta. Peale vokkimist jäävad maitsed alles ja tooraine mõnusalt krõmpsuks. Liha muidugi küpsetatakse läbi.

Tavaliselt kuulub vokiroa koostisesse ikka riis(metsikriis, jasmiiniriis, pikateraline ja sõmerriis) või nuudlid. Erksust antakse eksootiliste puuviljadega nagu aprikoos, anansss,datlid jne.

Sügiseti saab eestimaisest toorainest(sibul, porgand, kaalikas, lillkapsas jne) suurepärase voki ja karta pole tarvis et toit jääb toores sest vokitavad tükeldatakse eelnevalt ja lisatakse vastavalt küpsetus astmele pannile sedasi jääb vok värske ja maitsev.

 

Kellel soovi valmistada eestimaisest toorainest vokiroog, sellele väikene retsept(mõeldud neljale inimesele)

 

Toorained 
üks keskmine porgand  
üks suurem sibul   
lillkapsas ja brokkoli (sobib ka kaupluse valmiskomplekt lillkapsas + brokkoli)  
pool suvikõrvitsat

üks keskmine punane paprika

2 spl balsamico äädikat

1 spl mett

natuke rapsiõli praadimiseks

1 spl sojakastet

basiilikut (sobib nii värske kui ka kuivatatud)  
sool ja pipar

Ettevalmistus ja Küpsetamine 
pese, puhasta ja pese köögiviljad. Sibul, porgand ja suvikõrvits lõika poolratasteks.  
Lillkapsal ja brokkolil lõika õisikud ära ning balanšeeri. Puhasta paprika ja lõika suuremad tükid. 
Kuumuta vokipannil õli ja lisa porgand ja veidi hiljem sibul. (porgand tahab rasvas kuumutamist, et pehmeneks ja et A-vitamiin oleks organismile omastatav)  
Lisa paprika ja kuumuta. Lisa nüüd lillkapsas,  brokkoli ja suvikõrvits.  
Kuumuta, lisa mesi, balsamico, sojakaste, sool ja pipar. Kuumuta!

Kõige lõpus lisa rebitud basiiliku lehed või kuivatatud basiilik.

Serveeri barbeque(sobib ka grillitud) ahjus tehtud lõhega, kõrvale grillitud baquett isevalmistaud pestoga.